Veelgestelde vragen

Online bestelling

Waar vind ik mijn ordernummer?

U kunt uw ordernummer altijd terugvinden in de bevestigingsmail. Een andere optie is om de bestelling te bekijken via Mijn account.

Wanneer ontvang ik de bevestiging van mijn bestelling?

Zodra u een bestelling heeft geplaatst in onze webshop krijgt u direct een automatische bevestiging in uw e-mail. Het komt hierbij wel eens voor dat deze e-mail in de ongewenste inbox belandt. Kunt u uw bevestiging niet in uw e-mail terugvinden? Neem dan even contact op met onze klantenservice.

Waarom is mijn bestelling geannuleerd?

Mocht uw bestelling geannuleerd zijn sturen we u altijd een e-mail om u te informeren over de reden waarom uw bestelling (gedeeltelijk) is geannuleerd. Het kan met het volgende te maken hebben:

Een of meerdere artikelen in uw bestelling waren niet voorradig op het moment van verzending. We starten in dit geval meteen de terugbetaling op.

Er is iets misgegaan bij het verifiëren van uw betalings- en/of bezorggegevens. Controleer in het betalingsproces op de website uw gegevens door een stap terug te gaan.

Er is sprake van een dubbele bestelling. Controleer alstublieft uw oorspronkelijke bestelling. Het kan zijn dat deze al is bevestigd en/of verzonden.

Als het probleem onopgelost blijft, neem dan contact met ons op zodat onze klantenservice u verder kan helpen.

Kan ik mijn bestelling of bezorggegevens wijzigen?

Uw bestelling is enkel te wijzigen via contact met onze klantenservice via +31(0) 73- 8700 135 en onder de voorwaarde dat uw order nog niet is klaargemaakt voor verzending. Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag 9u tot 17u.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Uw bestelling is enkel te annuleren via contact met onze klantenservice via +31(0) 73- 8700 135 en onder de voorwaarde dat uw order nog niet is klaargemaakt voor verzending. Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag 9u tot 17u.

Mocht dit niet meer lukken kunt u altijd uw pakket weigeren of de bestelling retourneren.

Kan ik vanuit het buitenland bestellen?

Op dit moment verzenden wij naar onderstaande landen. Mocht het door u gewenste land er niet tussen staan kunt u contact opnemen met onze klantenservice zodat we uw zending handmatig kunnen verwerken. 

België

Denemarken

Duitsland

Finland

Frankrijk

Hongarije

Italië

Luxemburg

Nederland

Oostenrijk

Polen

Portugal

Slovenië

Slowakijke

Spanje

Tsjechië

Verenigd Koninkrijk

Zweden

Zwitserland

Wat doen jullie met mijn persoonlijk informatie?

Wij vinden uw persoonlijke informatie uiterst belangrijk. Om deze reden maken wij enkel gebruik van de informatie die voor ons noodzakelijk is en waar u toestemming voor gegeven heeft. Daarnaast zijn wij ons intern erg bewust van uw privacy en willen wij die naar ons beste vermogen waarborgen. Ook delen wij geen enkele informatie met derde partijen. Tenslotte werken wij volledig volgens de normen van de algemene verordening gegevensbescherming. 

Retourneren

Kan ik mijn order retour sturen?

U kunt gratis retourneren in een van onze winkels. U moet hierbij uw pakbon meenemen en tonen in de winkel.

Woont u niet in de buurt van een winkel of heeft u geen tijd? Retourneren is ook mogelijk via PostNL. De retourkosten zijn bij deze retouroptie voor eigen rekening.

  • Breng het pakket inclusief de pak- en retourbon naar een PostNL servicepunt.
  • Het retouradres is Steppin' Out, Veemarktkade 8-J1, 5222AE ’s-Hertogenbosch.
  • Plak de retoursticker op het pakket.
  • Na ontvangst van de retourzending, wordt het aankoopbedrag binnen 5 werkdagen teruggestort.
Wat is het retouradres?

Het retouradres is:

Steppin' Out

Veemarktkade 8-J1

5222AE

’s-Hertogenbosch.

Wat is de retourtermijn?

U heeft 30 dagen bedenktijd.

Kan ik mijn bestelling ruilen?

Als u een artikel wilt ruilen moet u een nieuwe bestelling plaatsen. Dit kunt u ook doen met behulp van onze klantenservice.

Wanneer ontvang ik mijn geld terug?

Als alles goed verloopt en de retourzending voldoet aan de beschreven voorwaarden, dan storten wij het totaalbedrag op dezelfde manier terug als waarop de betaling is gedaan. En dat doen we snel maar in ieder geval binnen 10 werkdagen. Bij het retourneren in een winkel kan de terugbetaling langer duren dan het termijn van 10 dagen.

Hoe moet ik mijn bestelling retour zenden?

Mocht een artikel niet aan uw verwachtingen voldoen kunt u ruilen of retourneren. Hieronder vindt u een aantal voorwaarden:

  • Retourneer binnen 30 dagen.
  • Zorg dat het artikel compleet, niet gedragen/gebruikt en onbeschadigd is.
  • Voeg altijd de aflever- / retourbon toe aan de doos, eventueel met reden van retour.
  • Zorg dat de originele kaartjes en labels nog aan het artikel zijn bevestigd.

Bezorgen

Mijn bestelling is incompleet. Hoe kan dat?

Het kan voorkomen dat items vanuit verschillende locaties worden verzonden en u dus verschillende pakketjes ontvangt. Van elke deellevering ontvangt u apart een verzendbevestiging per e-mail.

Wat zijn de bezorgopties?

Tijdens het bestelproces kunt u uw gewenste postadres opgeven. Dit is de enige bezorgoptie die Steppin' Out op dit moment aanbiedt.

Door welke bezorgdienst wordt mijn bestelling bezorgd?

Sinds half februari 2024 is Steppin' Out gestart met het bezorgen van uw bestelling via DHL. Voorheen werd dit gedaan door PostNL.

Wat is de status van mijn bestelling?

Dagelijks worden alle nieuwe bestellingen klaargezet en wanneer mogelijk verzonden. Wij streven er dan ook naar om uw bestelling zo snel mogelijk te verzenden. Wilt u gedetailleerdere informatie over de status van uw bestelling? Bekijk de status in uw account of neem contact op met onze klantenservice.

Wat moet ik doen als mijn bestelling bezorgd is op het verkeerde adres?

Mocht uw bestelling bezorgd zijn op het verkeerde adres kunt u het terugvinden onder 'Mijn bestellingen' in uw account, of u kunt de track & trace-link volgen in de e-mail met de verzendbevestiging.

Als de bestelling nog niet bezorgd is, kunt u contact opnemen met DHL om te vragen of u het bezorgadres kunt wijzigen.

Als het pakket op het bezorgadres is geweigerd, gaat de bestelling terug naar ons magazijn. Zodra we deze retourzending hebben verwerkt, ontvangt u binnen 14 dagen uw geld terug.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben tijdens de bezorging?

Mocht u niet thuis zijn tijdens de bezorging zal DHL uw pakket afgeven bij de buren of bij een DHL-ServicePoint bij u in de buurt. Met de track & trace-code ziet u waar u het pakket kunt ophalen. U krijgt hier een digitaal bericht over waar uw pakket is bezorgd.

Wat is de bezorgtijd?

Onze bestellingen worden met standaardbezorging afgeleverd binnen meestal 3 werkdagen. De bezorgtijden kunnen afwijken afhankelijk van de bezorgdienst DHL. Uw bezorging kan mogelijk vertraging oplopen indien uw bestelling wordt verwerkt door een winkel.

Wat zijn de bezorgkosten?

De bezorgkosten zijn altijd gratis bij een bestelling boven de € 100,- euro. Bij bestelling onder de € 100,- euro zijn de bezorgkosten € 4,95 euro.

Kan ik mijn order volgen?

Uw bestelling wordt volgbaar met een DHL track en trace code zodra het pakket in het magazijn is aangemeld om te verzenden. Deze code wordt dan automatisch naar u verzonden en kunt u uw pakket volgen.

Wat moet ik doen als ik een verkeerd artikel heb ontvangen?

Als u een verkeerd artikel hebt ontvangen kunt u contact met ons opnemen met onze klantservice.

Mijn artikel vertoont gebreken. Wat kan ik doen?

Wat vervelend om te horen dat uw artikel zich niet in de staat bevindt zoals het zou moeten zijn. U kunt  contact opnemen met onze klantenservice. Zij zullen u vervolgens een retoursticker toesturen zodat u het artikel kosteloos aan ons kunt retourneren. Per situatie wordt bekeken wat een passende oplossing betreft. 

Wat moet ik doen als er een artikel of deel mijn bestelling ontbreekt?

Als er een artikel of deel van uw bestelling ontbreekt kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

Betaalmethoden

Welke betalingsmethodes accepteren jullie?

We accepteren de volgende betalingsmethodes: Visa, Mastercard, iDEAL (Nederland), Bancontact/Mistercash en PayPal.

Alle prijzen van de artikelen die via steppinout.nl verkocht worden zijn inclusief BTW.

1. Visa, Mastercard
Bij Steppin' Out kunt u eenvoudig en veilig met uw debit/creditcard betalen. We accepteren Mastercard en Visa. Het bedrag van de bestelling wordt pas van uw debit/creditcard afgeschreven als de bestelling het magazijn heeft verlaten. De gegevens van uw debit of creditcard worden in ons systeem versleuteld met behulp van SSL-technologie. Dankzij deze hoge veiligheidsstandaard kunt u bij Steppin' Out veilig met uw debit creditcard betalen. Uw gegevens zullen nooit toegankelijk zijn voor derden. Raadpleeg ons privacybeleid voor meer informatie over veiligheid. 

Extra veiligheid voor creditcardbetalingen: 3D Secure voor Visa en Mastercard 
Om ervoor te zorgen dat uw online creditcardbetaling zo veilig mogelijk gebeurt, gebruiken we Verified by Visa en MasterCard® SecureCode™. Dit zijn internationaal erkende authenticatietechnologieën die ook wel 3D Secure worden genoemd. 3D Secure gaat ongeoorloofd gebruik van uw creditcards tegen om het risico van online creditcardfraude tot een minimum te beperken. 

Wat is de veiligheidscode?
De veiligheidscode zijn de laatste drie cijfers die boven in de handtekeningsbalk staan op de achterkant van uw Mastercard- of VISA-creditcard. Op American Express-creditcards staat de viercijferige veiligheidscode op de voorkant van de kaart, rechts boven het kaartnummer.

2. IDEAL (Nederland)
Selecteer onder betalingsmethodes iDEAL. Selecteer uw bank. U kunt nu kiezen of u via de website wilt inloggen bij uw bank of dat u de app wilt gebruiken. Als u inlogt bij uw bank, hoeft u de betaling alleen nog te bevestigen.

Als u de mobielbankierenapp wilt gebruiken om te betalen, tikt u op de QR-scanner in de app en scant u de QR-code op uw beeldscherm.

Volg de instructies totdat de betaling is afgerond.

3. Bancontact (België)

Er zijn twee manieren om online te betalen:

u kunt betalen met het apparaat waarop de Bancontact-app is geïnstalleerd of u kunt betalen met een apparaat waar de Bancontact-app niet op is geïnstalleerd. In het laatste geval moet u het apparaat met de Bancontact-app wel bij de hand
houden.

Apparaat met de Bancontact-app: Plaats uw bestelling online en selecteer Bancontact als betalingsmethode. Tik vervolgens op ‘Open de Bancontact-app’. De app wordt automatisch geopend. Controleer het bedrag dat op uw scherm wordt weergegeven, selecteer de bankrekening die u wilt gebruiken om te betalen, tik op ‘Bevestig’ en voer uw pincode in. De betalingsbevestiging wordt meteen op het scherm weergegeven. En u bent al klaar! Apparaat zonder de Bancontact-app: Plaats uw bestelling online en selecteer Bancontact als betalingsmethode. Webwinkels die mobiele betalingen met Bancontact accepteren, genereren automatisch een QR-code. Open de Bancontact-app op uw smartphone of tablet, selecteer de optie ‘Betalen’ en scan de QR-code die automatisch op uw scherm verschijnt. Controleer het bedrag dat op uw scherm wordt weergegeven, selecteer de bankrekening die u wilt gebruiken om te betalen, tik op ‘Bevestig’ en voer u pincode in. De betalingsbevestiging wordt zowel op het scherm als in de app weergegeven.

4. PayPal

U kunt ook via PayPal betalen, zelfs zonder een PayPal-rekening te openen. Selecteer hiervoor PayPal als de gewenste betalingsmethode bij de kassa. Aan het eind van het bestelproces word u doorgestuurd naar PayPal. Als u al klant bent bij PayPal, kunt u inloggen met uw gebruikersgegevens en de betaling bevestigen. Als u nieuw bent bij PayPal en geen rekening wilt openen, klik dan op ‘Geen PayPal-rekening?’ (hieronder gemarkeerd) en bevestig de betaling als PayPal-gast. Zodra de inkomende betaling bij ons is geregistreerd, wordt uw bestelling verwerkt. PayPal-betalingen worden meestal binnen enkele minuten
bevestigd.

Als u (een deel van) uw bestelling retourneert, wordt het bedrag teruggestort op uw PayPal-rekening. U kunt dan kiezen of u het geld via uw PayPal-rekening wilt gebruiken of dat u het bedrag wilt overmaken naar uw bankrekening of creditcard. Wij kunnen dit niet bepalen. U kunt dit zelf regelen via uw PayPal-rekening.

In onze winkels kunt u betalen met de volgende mogelijkheden:

  • Contant
  • Pin
  • Mastercard
  • Visa
  • Steppin' Out giftcard
Kan ik BTW terugvragen als ik buiten de EU woon?

U kunt uw betaalde btw bedrag retour ontvangen wanneer u in het buitenland woont. U dient dan uw kassabon of webshop factuur af te laten stempelen bij de douane. Dit dient als bewijs van uitvoer naar een niet Europees land. Eenmaal in eigen land gearriveerd dient deze bon opgestuurd te worden naar onderstaand adres. Vermeld hierbij het rekeningnummer waar het bedrag op mag worden teruggestort. Het btw bedrag zal dan overgemaakt worden naar uw rekening.

Steppin' Out
T.a.v. financiële administratie
Veemarktkade 8 J-1
5222 AE 's-Hertogenbosch
Nederland

Winkels

Wat zijn de openingstijden van de winkels?

Steppin' Out heeft in totaal 12 winkels. De winkels hebben verschillende openingstijden. Bekijk en klik hier voor meer informatie over onze winkels:

Amsterdam, Breda, Bussum, Den Bosch, Den Haag, Haarlem, Laren, Leidschendam, Oosterbeek, Rotterdam, Utrecht en Zeist.

Giftcard

Kan ik een cadeau kaart online bestellen?

Let op: informeer zodra voorradig.

Het is mogelijk om een Steppin' Out cadeaukaart in onze webshop te bestellen. Onze cadeaukaarten zijn te verkrijgen met een waarde van €10, €20, €30, €40 en €50. U ontvangt een fysieke cadeaukaart in een luxe verpakking.

Waar kan ik mijn cadeau kaart inleveren?

U kunt onze cadeau kaart in onze winkels inleveren. Wilt u onze cadeau kaart in de webshop inleveren? Neem hiervoor contact op met de klantenservice via +31(0) 73- 8700 135.

Wat is het saldo van mijn cadeau kaart?

Het saldo van uw mijn cadeau kaart kan door onze medewerkers in de winkels voor u worden opgezocht. U kunt ook contact opnemen met onze klantenservice zodat zij dit voor u kunnen nakijken.